Blog

دانلود درس پژوهی

19 Mar 2019

درس پژوهی

یکی از مهمترین برنامه های مکمل آموزشی در مدارس ابتدایی درس پژوهی میباشد , که قطعا در صورت اجرای صحیح میتواند طی 2 دهه ایران را به سطح یک کشورهای پیشرفته دنیا برساند بصورت واقعی و همه بعدی نه اینکه مثل الان در یک بعد موشک هوا کنیم در بعد دیگر حتی نمیتوانیم ساده ترین موتور ماشین را بسازیم ,

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،

 

درس پژوهی

پژوهش گروهی یا فردی؟

ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصادرس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.

درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی ابتدایی ( کلاس اول , دوم, سوم, چهارم, پنجم و ششم ) ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،۲۰۰۷)

اهداف درس پژوهی

هدف اولیه درس پژوهی ،بهبود  فرایندهای آموزشی و یادگیری در کلاس درس است.استیگلرو  هیبرت (۱۳۵،۱۹۹۹) : درس پژوهی را روشی برای اصلاح آموزش و تدریس می دانند، درس پژوهی اولین بار در ایران توسط سرکارآرانی (۱۳۷۸)با عنوان مطالعه درس یا پژوهش مشارکتی معلمان در کلاس درس معرفی شد.

ویژگی های بارز

۱ -مبنای درس پژوهی یک الگوی بهسازی مستمر و بلند مدت است.

۲-درس پژوهی بطور مداوم بر یادگیری دانش آموزان متمرکز است.

۳-درس پژوهی نوعی همکاری گروهی و مشارکتی است.

۴-درس پژوهی بر بهبود مستقیم آموزش با توجه به شرایط تاکید دارد. درس پژوهی تلاش می کندمعلمان را در

فرایند تدریس به تفکر(تامل) برنامه ریزی(طراحی درس)،اجرا ،مشاهده فعال، باز خورد،باز اندیشی،یادگیری گروهی،گفت و گو، تبادل نظر و تجربه ترغیب کند.

اثرات پژوهش در نظام آموزشی

بی تردید پروسه پژوهش و درس پژوهی نقش بسزایی در بهبود شاخصه های نظام آموزشی کشور بخصوص در دوره ابتدایی را داشته و دارد و یکی از موفق ترین طرح هایی میباشد که تاکنون در آموزش و پرورش کشور اجرایی شده است . پژوهش مبتنی بر دروس و طراح تدریس میتواند در روند آموزشی مطالب و سرفصل های مختلف درسی ایجاد کند.

دانلود نمونه آماده درس پژوهی

پژوهش سرای معلمان با همکاری بانک فایل معلمان اقدام به تهیه و بارگذاری حدود 400 نمونه آماده درس پژوهی روی سایت خود کرده است تا همکاران عزیز فرهنگی از سراسر کشور بتوانند با صرف زمان حداقلی بتوانند نمونه آماده درس پژوهی با موضوع مورد نظرشان را از سایت ما پیدا کرده و آنرا دانلود کنند . 

دانلود نمونه های آماده درس پژوهی و اقدام پژوهی معلمان

در نهایت امیدواریم ثمره و حاصل زحمات همکارانی که ما را در تهیه فایل های پژوهشی یاری میکنند موجبات رضایتمندی شما عزیزان را فراهم آورده باشد.

روی فایل مورد نظرتان کلیک کرده و دانلود کنیــــــــــد

درس پژوهی زندگی خانواده پایه چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی خانواده پایه چهارم ابتدایی به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی ساسانیان پایه چهارم دبستان به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی اشکانیان پایه چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی هخامنشیان پایه چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مهاجرت آریایی ها کلاس چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی پیامبران الهی کلاس چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی نخستین شهرها کلاس چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی پیدایش روستاها پایه چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی کلاس چهارم ابتدایی زندگی انسان نخستین به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی راه های ایران کلاس چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی چرا رودها برای ما اهمیت دارند؟ به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی کلاس چهارم دبستان راهها در زندگی ما چه نقشی دارند؟ به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه چهارم درس دریاها و دریاچه های ایران کدامند به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی مطالعات اجتماعی کلاس چهارم نواحی آب و هوایی ایران کدامند به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

درس پژوهی آشنایی با آب و هوا کلاس چهارم به صورت کامل و آماده با فصل بندی دقیق و تکمیل

3000 تومان
خرید محصول

گزارش درس پژوهی کلاس چهارم ناهمواریهای ایران به صورت کامل و آماده بهترین نمونه در اینترنت

3000 تومان
خرید محصول

گزارش درس پژوهی پایه چهارم آشنایی با ناهمواریهای ایران به صورت کامل و آماده دقیق ترین نمونه موجود.

3000 تومان
خرید محصول

گزارش درس پژوهی چهارم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با نقشه به صورت کامل و آماده بهترین نمونه موجود.

3000 تومان
خرید محصول

گزارش درس پژوهی چهارم دبستان آشنایی با وسایل یادگیری جغرافیا بهترین نمونه موجود.

3000 تومان
خرید محصول

سوالات شیوه های نوین تربیت فرزند

19 Mar 2019

دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت

با توجه به اهمیت دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند  و بازه زمانی گسترده ای که انتشار محتوا و سوالات آزمون های مرحله اول , دوم , سوم و چهارم آن دارد و با توجه به اینکه زمانبندی آزمونهای این دوره به اواخر سال 97 و اوایل سال 98 برخورد کرده است احتمالا فرهنگیان و همکاران عزیزی که در این آزمون مشارکت دارند زمان کافی برای مطالعه , مشاهده فیلم های جلسات و انجام بازخوردها و تهیه نمونه سوال نخواهند داشت.

سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند

از همین رو ما با همکاری سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران زمین با تشکیل یک کارگروه ویژه از ابتدا تا انتهای دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند را در کنار شما خواهیم بود.

سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت

آزمونها و منابع آنها

در جهت کمک به شما همکار گرامی تیمی 5 نفره را در یک دپارتمان تخصصی مسئول پیگیری این دوره کرده ایم و در سریعترین زمان ممکن اقدام به انتشار کامل ویدئو های منتشر شده , محتوای متنی استخراج شده از ویدئو های این دوره ها , تهیه نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرند و انتشار لحظه ای ( در روز آزمون ) سوالات ضمن خمدت تربیت فرزند خواهیم کرد.

همینک ما یک بسته بسیار کامل و بروزشونده تا پایان آزمون مرحله پایانی ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت با محویت خانواده را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با صرف زمانی اندک دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهیـــــــــــــد.

همراه ما باشید و به جهت دانلود کاملترین بسته سوالات روی دکمه زیر کلیک نمایید.

نکته مهم در جهت دانلود:

توجه داشته باشید مهم نیست شما در اولین روز سوالات را تهیه کنید یا در آخرین مرحله .. از لحظه ای که سوالات را دانلود کنید تا آخرین مرحله آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند ما بروزرسانی ها و موارد اضافه شده را به لحظه برای شما ایمیل خواهیم کرد و فقط اگر ایمیل درستی داده باشید میتوانید مطمئن باشید بروزرسانی سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند را به لحظه دریافت خواهید کرد.

دانلود منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت فرزند

جهت دانلود کلیــــــــــــــــــــــــک کنید

سوالات آزمون اول ضمن خدمت شیوه های تربیت نوین

با توجه به برنامه زمانبندی شده انتشار ویدئو های مرتبط با آزمون اول ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت ما محتوای متنی این فیلم ها را در قالب فایل های پی دی اف استخراج کرده و علاوه بر محتوای متنی آزمون اول تعداد زیادی نمونه سوال آزمون اول ضمن خدمت تربیت فرزند را هم از روی آن استخراج کرده ایم . همچنین در روزهای آزمون اول سوالات واقعی آزمون اول تربیت فرزند را هم برای خریداران بسته ارسال خواهیم کرد.

سوالات و منابع آزمون دوم شیوه های نوین تربیت

آزمون مرحله دوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت را هم به مانند آزمون اول و آزمون های دیگر بصورت کامل پوشش داده و علاوه بر استخراج محتوای متنی این آزمون , استخراج نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند و... در روز های انجام آزمون دوم سوالات واقعی آزمون دوم را هم برای متقاضیان و خریداران از طریق ایمیل یا تلگرام ارسال خواهیم کرد.

سوالات و منابع آزمون سوم تربیت فرزند

آزمون مرحله سوم دوره ضمن خدمت تربیت فرزند را هم به مانند آزمون های اول و دوم از طریق کارگروه اختصاصی این دوره برای شما تدارک خواهیم دید و به لحظه محتوای متنی استخراج شده از فیلم های مرتبط با آزمون سوم , نمونه سوالات آزمون سوم ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت , بازخوردهای مرتبط با فیلم های آزمون سوم تربیت فرزند و سوالات آزمون واقعی مرحله سوم را در سریعترین زمان ممکن در اختیار خریداران بسته دانلودی منابع آزمون و سوالات ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند خواهیم گذاشت.

نمونه سوال و سوالات واقعی آزمون چهارم شیوه های نوین تربیت

آزمون مرحله پایانی ( آزمون مرحله چهارم دوره ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند ) با جهات مختلفی از اهمیت بالاتری نسبت به آزمون های مرحله اول , دوم و سوم دارد , به همین جهت همکاران ما در کارکروه ویژه ای که برای آزمون چهارم ( پایانی ) دوره تربیت فرزند تشکیل داده ایم در جهت ارائه به موقع منابع آزمون , محتوای متنی و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند و سوالات آزمون واقعی مرحله چهارم ضمن خدمت تربیت فرزند قطعا تلاش بیشتری خواهند داشت .

محتوای متنی و منابع آزمون تربیت فرزند

منابع آزمون ضمن خدمت تربیت فرزند و محتوای متنی استخراج شده از فیلم اول جلسه سوم به همراه نمونه سوالات و تحلیل انواع روش های طرح سوال از داخل متن

امروز 15 ویدئوهای دوره ضمن خدمت تربیت فرزند منتشر شد . آزمون اول دوره شیوه های نوین تربیت فرزند از محتوای جلسات اول – دوم و سوم خواهد بود و افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند باید در آزمون مرحله اول شرکت کنند.

دانلود سوالات و منابع آزمون اول , دوم , سوم و چهارم دوره ضمن خدمت تربیت فرزند

در ادامه استخراج محتوای متنی از فیلم های جلسات و تحلیل و درآوردن نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند از ویدئو های جلسات اینبار به تدوین و تحلیل محتوای استخراج شده از فیلم اول جلسه سوم میپردازیم.

در بین متن استخراجی تعدادی نمونه سوال طرح کرده و سعی داریم با بیان مثال هایی نحوه طرح سوال از این محتوا را بررسی کنیم.

فایل pdf تعدادی از سوالات آزمون اول و دوم

محتوای متنی و منابع آزمون مرحله اول شیوه های تربیت فرزند

محتوای متنی استخراج شده از فیلم  اول جلسه سوم ضمن خدمت شیوه های تربیت فرزند به همراه سوالاتی بصورت نمونه

محور موضوعی : تحول انگیزش و هیجان و ارزشها –اضطراب

اضطراب یک ارزش منفی است و افراد دوست ندارند آن را تجربه کنند. اضطراب کمک میکند فرد از خطرات احتمالی دور باشد

سوال : ارزش حیاتی اضطراب و ترس چیست ؟

جواب : ترس باعث میشود فرد از موقعیت خطر ناک دوری کند.

هم ترس و هم اضطراب از نگاه معطوف به آینده ناشی میشوند . نگرانی از آینده دلیل اصلی اضطراب است

سوال ؟ دلیل اصلی اضطراب چیست ؟

الف : ترس

ب : نگرانی از آینده

ج: پیش بینی خطرات احتمالی

د: موارد ب و ج

سوال دوره تربیت فرزند : انسان ها میتوانند آینده را پیش بینی کرده و خودشان را آماده کنند.

اگر آینده ای که پیش بینی میکنیم پرمخاطره باشد ما دچار ترس و اضطراب میشویم.

اگر آینده خطری پیش بینی نشود ترسی هم نخواهیم داشت.

مثال : گوره خری که از دست شیر فرار کرده وقتی به مرتعی میرسد بدون توجه به آینده شروع به علف خوردن میکند.

اما انسان اینگونه نیست . و خطرات احتمالی را پیش بینمی میکند.

نگرانی قلب اضطراب و ترس است.

نمونه سوالات آزمون سوم و چهارم دوره تربیت فرزند بصورت pdf و رایگان

نگرانی قبل و دلیل اصلی ایجاد اضطراب و ترس میشود . نگرانی هم میتواند مفید باشد هم مضر

نگرانی : میتواند زمینه ساز ایجاد آمادگی بیشتر برای مواجه باشد

یا میتونه اضطراب فرد را افزایش داده و در تله خود گرفتار کنه

نگرانی تیر دو لبه ای است که میتواند هم مفید باشد و مضر

نمونه سوال : تفاوت ترس و اضطراب: در چیست؟

عامل ترس در اضطراب وجود معلوم نیست

عامل ترس در حالت ترسیدن افراد مشخص است.

استرس :

استرس عامل بیرونی است که ادراک و شناخت فرد از موقعیت را تحت تاثیر قرار میدهد. عامل بیرونی میتونه شرایط درونی و فیزیولوژیک فرد را تحت تاثر قرار میدهد.

مثال هایی برای انواع استرس ها : اضطراب شغلی , تحت فشار قرار گرفتن از طرف جمع

چاره رهایی از استرس :

شناختن عوامل استرس زا

پیش بینی و کنترل عوامل استرس زا

نمونه سوالات آزمون مرحله دوم دوره شیوه های نوین تربیت فرزند با محویت خانواده

در ادامه برخی از مهمترین نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند با محویت خانواده را در باب مبحث آموزش مدیریت ترس و اضطراب به فرزندان مشاهده میکنید.

میتونه عوامل ناهوشیار باشه

برخی از عوامل برمیگرده به تمایلات ممنوعه ما مانند بالا نبردن صدا , نشان دادن خشم ,  تمایلات جنسی به واسطه سرکوب این تمایلات

در اینجا اضطراب یک هشدار است و به ما هشدار میدهد تا هواسمان باشد که در مسیر خواسته های اشتباه هستیم.

سرکوبی این تمایلات باعث افزایش اضطراب میشود.

 

منابع آزمون , بازخورد جلسات , محتوای متنی و نمونه سوالات آزمون سوم

بخش پنجم از مبحث هیجان انگیزه ها و ارزش ها

احساس خوشبختی

احساس خوشبختی یا شادکامی تشکیل شده است از رضایت از زندگی به همراه احساساتی مانند مسرت  و.. بدون اضطراب و افسردگی

وقتی افراد در حالت احساس خوشبختی هستند اتفاقات زیادی در مغزشان میافتد.

ترشح دوپامین در مغز از نتایج ایجاد خوشبختی است که افزایش دوپامین در مغز باعث افزایش توانایی های یادگیری و موفقیت های زندگی افراد میشود.

www.sch1.ir

@farhangianepars

احساس خوشبختی  در ذهن چگونه ایجاد و ساخته و پرداخته میشود؟ در این مورد 3 نظریه اصلی وجود دارد که عبارتند از:

نظریه لذت گرایی

نظریه فضیلت گرایی

نظریه ترکیبی

 

نظریه لذت گرایی در تعریف خوشبختی

یکی از قدیمی ترین نظریه ها معتقد است که خوشبختی در گرو دریافت یا روبرو شدن با لذت های زندگی و اجتناب از طرد است.

اگر انسان ها به دنبال کسب لذت های آنی باشند میتوانند این احساس خوشبختی را کسب کنند

احساس خوشبختی ناشی از دریافت لذت و اجتناب از درد دو ایراد مهم دارد.

انسان لذت جو به مرور و داعما باید اهداف لذت طلبانه خودش را ارتقاء دهد . و با رسیدن به یک لذت لذت دیگری را جایگزین کند چون لذت دوام ندارد .

این جریان جستجوی لذت و خوشی میتونه فرد را دائما در صدد دستیابی به اهداف بالاتر بکند و فرد دنبال افزایش دستاوردهای خوشحال کننده زندگی است.

www.sch1.ir

@farhangianepars

دومین ایراد : لذت حقیقتا نمیتواند یک احساس تمامیت به انسان بدهد . به این معنا که ما با پیروی کردن از خوشی های زندگی باعث میشود یک احساس ملال و نوعی بیهودگی را به مرور تجربه کنیم.

این دو ایراد نظریه لذت گرایی را با تردید زیادی مواجه میکند.

 

نظریه فضیلت گرایی در باره خوشبختی

نقطه مقابل نظریه لذت گرایی نظریه فضیلت گرایی است.

این نظریه بیان میکند که اگر انسان ها به دنبال گسترش معنای زندگی باشند و به دنبال تعالی و خودشکوفایی و اعتلای خویشتن باشند احساس خوشبختی و شادکامی بیشتری خواهند داشت .

www.sch1.ir

@farhangianepars

اگر ما برای زندگیمان معنا و اهداف ارزشمند نداشته باشیم و صرفا به دنبال لذت گرایی باشیم در نهایت چیزی که بدست میاد یک واماندگی و دوری مفرط از اعتلای شخصی است . یکی از وجوه رضایتمندی در زندگی ما این است که بتوانیم روزهای آتی زندگیمان را در شرایط بهتری سپری کنیم و مواردی که میتوانند به ما احساس مفید بودن و مهم بودن را بدهند افزایش دهیم.

تشابه دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی در تعریف خوشبختی چیست؟

جواب : ریشه هر دو در وجود انسان است و جزء اهداف قابل ارتقاء و حیات بخش زندگی هستند.

این دو نظریه نمیتوانند به تنهایی تعریف کاملی از نحوه ایجاد خوشبختی بیان کنند.

نظریه ترکیبی در تعریف خوشبختی

این نظریه ترکیب دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی است انسان ها باید در هر دو قلمرو حرکت کنند و هم به دنبال لذت گرایی و هم به دنبال فضیلت گرایی باشند.

پرچمدار نظریه ترکیبی خوشبختی سلیگمن است.

www.sch1.ir

@farhangianepars

وی در چهارچوب روانشناسی مثبت معتقد است هر دو نظریه لذت گرایی و فضیلت گرایی میتوانند باعث ارتقاء ارزش های فردی و اجتماعی و دست یابی به خوشبختی میشوند .

جمع بندی مبحث خوشبختی :

ما سعی کنیم در چهارچوب نظریه هایی که خوشبختی را تعریف میکنند زندگی کنیم.

ایجاد تعادل و توازن بین لذت و تعالی کار ساده ای نیست و باید در این مورد تعلیم ببینیم. و نحوه برقرار کردن تعادل و توازن بین لذت و تعالی را را یاد بگیریم.

www.sch1.ir

@farhangianepars

بخش هایی از زندگی ما باید در مسیر تعالی باشد و بخش هایی در مسیر لذت

تعالی شخصی تکلیف و دستورالعمل بیرونی نیست که از طرف کسی به ما تکلیف شده باشد . ما باید در درون خودمان  و تجاربمان تامل کنیم و آنچه را که باعث شکوفایی و تعالی ما میشود را محقق کنیم.

سوالی که مطرح میشه اینه ؟

ما چقدر میتوانیم بر پایه دریافت های ذهنیمان خوشبختی را ایجاد کنیم. و چقدر محیط و عوامل خارجی میتوانند خوشبختی را برای ما ایجاد کنند.

عناصر و عوامل مهم ارتباط موثر با دیگران: گوش دادن فعال   -  همدلی   - خلوص

بر اساس رویکرد های درمان روانی مبتنی بر نظریه راجرز چند عامل در روابط با دیگران مهم هستند.

نحوه آموزش و تربیت فرزندان در مبحث گوش دادن فعال

یکی از مهارت های مهم در رابطه موثر با دیگران گوش دادن فعال است که غالبا ساده انگارانه به آن نگاه میشود. گوش دادن فعال با نوعی مداخله متناسب همراه است . و مستلزم این است که ذهن مخاطب در رابطه با دیگری به قدری فعال باشد که بتواند هم بفهمد و هم نشان بدهد که فرایند گوش دادن داره بخوبی انجام میشه

ضعف افراد در گوش دادن بصورت فعال به حرف طرف مقابلشون مشکلات زیادی در روابط اجتماعی و خانوادگی ایجاد میکند.

لازمه تمرین و ارتقاء گوش دادن فعال    :   ( نقل به مظمون     و       شفاف سازی)

نقل مظمون ( انعکاس دادن و بازتکرار صحبت های طرف مقابل با زبان خویشتن) در حین ارتباط و گفت و شنود نقل به مظمون کنیم و با زبان خودمان آن را مجددا به طرف مقابل انتقال بدهیم.

یعنی اگر طرف مقابلمان در باره سختی های کاری اش صحبت میکند ما به او واکنش نشان دهیم و به زبان خودمان سختی های کار او را تایید کنیم . با اینکار به طرف مقابل این پیام را میفرستیم که کاملا میتوانیم صحبت ها و شرایط کاری اش را درک کنیم.

دومین مهارتی که کمک میکند به ارتقاء گوش دادن فعال : شفاف سازی تجربه ها  است . یعنی بیان کردن احساسات و تجربه هایمان در زمینه موضوع مورد صحبت

شفاف سازی تجربه ها : شفاف سازی محدوده داره . یعنی در شفاف سازی نباید راجب به گفته های طرف مقابل قضاوت کنیم بلکه به نقطه نظرات و تجربیات خودمان در زمینه مورد صحبت میپردازیم.

اصول تربیت فرزندان و ایجاد همدلی در خانواده

همدلی کردن یک جور استعداد است و کمتر اکتسابی است . توانایی همدلی کردن با دیگران و درک شرایط افراد از نگاه خودش

همدلی یعنی درک تجربه ها و مشکلات دیگران از نگاه خودشان

3 : خلوص

خلوص یعنی واقعط بود , بدون ریا بودن , خودمان بودن ... افرادی که با خلوص و واقعی در ارتباط با دیگران قرار گیرند راحت تر میتوانند دیگران را درک کرده و ارتباط موثری داشته باشند.

سلامت روانی لازمه خلوص است  - کسی که خلوص داشته باشه نقش بازی نمیکند .

یک آدم خالص کسی است که اگر در زمینه مشکلات دیگران کاری از دستش بر نمیاد صادقانه بیان میکند و اگر کاری میتونه بکنه انجام مید

چگونه فرزندانی تربیت کنیم که بخوبی ایفاگر نقش هایشان باشند؟

در راستای انتشار منابع آزمون و نمونه سوالات ضمن خدمت شیوه های نوین تربیت فرزند در خانواده یکی از مهمترین مباحث این است که چگونه فرزندانی تربیت کنیم که ایفا گر نقش های مهم خودشان در فردای کشور باشند؟

ممکن نقش های کاری و حرفه ای ( محل کار ) ما در روابط خانوادگی ما دخالت کنه . مانند کسی که در محل کارش رئیسه و انتظار داره در خانواده هم همین شرایط را داشته باشه . اینجاست که توقعات برآورده نشده از اعضای خانواده منجر به تعارض های بیشتر شده و فرد از خود واقعی اش در زندگی خانوادگی فاصله میگیره و نمیتونه ارتباط موثری با دیگر اعضای خانواده برقرار کنه

موارد دیگری هم در توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران موثرند . ویژگیهای شخصیتی افراد مانند درونگرا بودن و برونگرا بودن هم میتواند در توانایی افراد در جهت ارتباط موثر با دیگران دخیل باشد.

خمکاری لوله

14 Dec 2017

خمکاری لوله

یکی دیگر از انواع فرمدهی که در اسپاد صنعت بصورت تخصصی صورت می پذیرد خمکاری لوله به روش گرم  از سایز “3 تا “36 می باشد در این نوع پروسه تولید، سازنده ملزم به رعایت استاندارد های بین المللی متعدد می باشد این استاندارد ها از تایید متریال، فرایند تولید و تست های مخرب و غیر مخرب در حین تولید تا تست ها و بازرسی نهایی را شامل می شود. این شرکت با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی مربوطه توانسته تولیدات خود را به دهها پروژه ملی Offshore & Onshore کشور با بالاترین سطح کیفیت و کمترین زمان ممکن تحویل نماید.

خمکاری لوله به روش گرم

خمکاری لوله به روش گرم در اسپاد صنعت یک فرآیند خمکاری کاملاً پیشرفته جهت ارائه خدمات با حداکثر دقت و کارایی و مناسب برای طیف بسیار گستردهای از کاربردها است و به طور کامل غلبه بر محدودیت هایی که در تکنیک های خمکاری سرد، مانند: عدم توانایی ایجاد خم با شعاع کم، اعوجاج و کاهش ضخامت دیواره و … وجود دارد را پوشش می دهد.

نحوه خمکاری لوله

لوله بر روی یک ماشین با یک بازوی متحرک با پارامترهای تعریف شده متناسب با خم مورد نظر قرار می گیرد. سپس متریال از طریق سیستم هیدرولیکی و در بین غلطک های متناسب با قطعه قرار می گیرد. این فرایند با بهره گیری از انرژی گرمایی توسط یک کوئیل القایی و کنترل عددی دقیق نظارت می شود. گرمای و کوئنچ متناسب با مقطع، ضخامت قطعه، آلیاژ قطعه و… در منطقه ای از قطعه اعمال می گردد و با عبور قطعه از منطقه گرم شده و سپس کوئنچ توسط آب، هوا یا ترکیب آب و هوا سرد می شود.

عوامل موثر در خم لوله

ترکیبی از سرعت، حرارت و سرمایش امکان تولید خم لوله با شعاع تند تر، بدون تغییر شکل مقطع را فراهم می کند.

بسیاری از کاربردهای خمکاری لوله و دیگر مقاطع به روش Induction Bending

خطوط انتقال (نفت ، گاز و سایر سیالات), پالایشگاه ، پتروشیمی و تجهیزات نیروگاهی,صنایع کشتی سازی, صنایع فولاد سازی, پله و استراکچرهای خاص فلزی, سیستم کنترل ترافیک شهری و المان های معماری و شهری

خمکاری لوله

خم لوله

اطلاعات خمکاری لوله به روش گرم

 

 

ظرفیت و توانایی خم لوله اسپاد صنعت

خدمات خم القایی (Induction Bending) در اسپاد صنعت به طور جامع و منحصر یه فرد ارائه می شود ، ارائه مزایا:
• خم لوله القایی (Induction Pipe Bending) لوله3 اینج تا 36 اینچ با متریال تا 50 میلیمتر ضخامت
• خمکاری با شعاع و زوایای مختلف
• خمکاری با کمترین کاهش ضخامت در دیواره لوله
• امکان ایجاد چند خم متوالی و پشت سرهم بدون جوشکاری
• کاهش احتمال خطا در سایر بازرسی ها
• عملکرد دقیق جهت ایجاد کمترین ovality
• ایجاد خم با هندسه پیچیده
• خم با کمترین نسبت R/D
• کیفیت خم با بالاترین تلرانس ابعادی ، زاویه ای و…

خمکاری لوله

خمکاری لوله

 

Materials suitable for Induction Bending include
  • • Carbon steels including API 5L Gr. B / ASTM A106 Gr. B
    • Case hardened and tempered steels
    • Duplex & Super Duplex steels, including 22% Cr (UNS S31803) and 25% Cr (UNS S32750 / 60)
    • High chrome materials, inc. ASTM A335 P11, P22 & P91 etc.
    • High yield steels – API 5L X42 to X80 (inc. internally clad steels)
    • Low temperature materials, such as ASTM A333 Gr.6
    • Specialist steels, including AISI 4130, Inconel, Hastelloy & Ovako 280®
    • Stainless steels – ASTM A312 304L, 316L, 321 etc.
    • Tubes and pipes, either seamless or welded

خم لوله

خم لوله القایی(Induction Bending)چگونه کار می کند؟

خمکاری به روش گرم در اسپاد صنعت یک فرآیند خمکاری کاملاً پیشرفته جهت ارائه خدمات با حداکثر دقت و کارایی و مناسب برای طیف بسیار گستردهای از کاربردها است و به طور کامل غلبه محدودیت هایی که در تکنیک های خمکاری سرد، مانند: عدم توانایی ایجاد خم با شعاع کم، اعوجاج و کاهش ضخامت دیواره و … وجود دارد را پوشش می دهد.

لوله بر روی یک ماشین با یک بازوی متحرک با پارامترهای تعریف شده متناسب با خم مورد نظر قرار می گیرد. سپس متریال از طریق سیستم هیدرولیکی و در بین غلطک های متناسب با قطعه قرار می گیرد. این فرایند با بهره گیری از انرژی گرمایی توسط یک کوئیل القایی و کنترل عددی دقیق نظارت می شود. گرمای و کوئنچ متناسب با مقطع، ضخامت قطعه، آلیاژ قطعه و… در منطقه ای از قطعه اعمال می گردد و با عبور قطعه از منطقه گرم شده و سپس کوئنچ توسط آب، هوا یا ترکیب آب و هوا سرد می شود.

در طراحی ماشین الات محدودیتی در خصوص طول لوله وجود ندارد.در خم گرم (Hot Bend) احتمال چین و چروک وجود نخواهد داشت و فرمدهی بدون استفاده از Mandrels or Former و با فراهم آوردن تکیه گاهی قوی از طریق لوله سرد در 2 طرف بخش گرم انجام می شود.

 Untitled-4

مزایای استفاده از خم لوله القای

• امکان تولید بدون محدودیت در شعاع خم
• کیفیت فوق العاده از نظر ovality ، کاهش ضخامت دیواره و پایان سطح
• اجتناب از نیاز به قطعات تنها با یک زانو ، باعت استفاده و دسترسی راحتی ، ارزان و مستقیم تر می شود.
• تولید زانو با ضخامت دیواره یکسان
• شعاع خم بزرگ قابلیت اصطحکاک و سایش را کاهش می دهد.
• تولید سریع جوشکاری و جدا کردن اجزای
• بدون برش، گرد کردن، سوراخ کاری ، فیتینگ و یا عملیات حرارتی / جوشکاری
• خم لوله با شعاع کوچکتر از تکنیک های خم سرد
• امکان ایجاد چند خم تنها دریک لوله
• کاهش نیاز جوشکاری با خم ترکیبی، بهبود انسجام لوله درپایان کار
• اجتناب از جوش در نقاط بحرانی
• نیاز کمتر به تست غیر مخرب، کنترل بیشتر هزینه ها
• سریع تر و کارآمد تر از روش های قدیمی
• حذف نیاز به سمبه ماتریس
• تغییر خصوصیات خم ممکن است درست تا آخرین لحظه قبل از تولید

خدمات خم لوله

خم لوله

Materials we can bend include

• Carbon Steel
• Alloy Steel (low, medium & high alloy)
• Chrome, Molybdenum Steel
• Case Hardened & Tempered Steels
• Heat Resistant & High Temperature Steels
• Low Temperature Steels
• Stainless Steel & Acid Resistant Steel
• Super Duplex Stainless Steel
• Clad Carbon Steels (Clad Internally)
• Tubes & Pipes can be Seamless or Welded

تــستـهای مـخـرب و غـیر مـخرب انجام شده بر روی خم لوله و سایر محصولات ما

Description
• Magnetic particle inspection – standard format
• Magnetic particle inspection – fluorscent format
• Liquid penetrant inspection
• UT wall thickness sutvery
• UT straight beam lamination survery
• UT longitudinal seam weld survery
• Surface hardness survery
• Tensile testing (ASTM)
• Impact testing (ASTM)
• Hardness Testing (Vickers and Brinell)
• Corrosion test on Duplex and Stainless steel to ASTM G48-A
• Macro and Micro examinations of metallic materials (including both macro & micrographs)

خمکاری لوله اسپاد صنعت